Over het bestel- en brandproces
Alles wat je wilt weten over het bestellen en het brandproces.
Alle punten die we hieronder behandelen
Vaste dagen waarop we onze bestellingen verwerken
We branden eens keer per maand onze koffiebonen. Op elke vierde maandag van de maand.
Hebben we jouw bestelling ontvangen op uiterlijk de zondag vóór de vierde maandag van de maand, dan garanderen we dat we jouw bestelling verwerken. Let op, jouw bestelling wordt in behandeling genomen als de betaling door ons ontvangen is.
Je hoeft niet zelf deze datums te onthouden. Op onze website staat een timer die aangeeft tot wanneer je jouw bestelling kunt plaatsen. Deze timer telt af tot het moment waarop we de bestellingen inplannen in ons productie proces, daarna begint de volgende periode.
Dus:
- Bestel uiterlijk op de derde zondag van de maand.
- Op de vierde maandag van de maand verwerken we de bestellingen.
- Circa 5 werkdagen later verzenden we de koffiebonen.
Abonnementen en ons brandproces
Met onze abonnementen haal je veel gemak in huis. Eens per maand of om de twee maanden krijg je automatisch versgebrande koffiebonen toegezonden.
De abonnementen worden automatisch afgestemd op ons verwerkingsproces. Het geeft ons daarbij het voordeel dat we ze goed kunnen inplannen. Dat gemak vertaalt zich in een korting voor de klant.
Het abonnement is maandelijks aan te passen, te pauzeren en te beëindigen.
Zie ook onze pagina over het werken met abonnementen.
Plaatsen van een bestelling
Het plaatsen van een bestelling is vrij recht-toe-recht-aan. Desondanks kan het toch ergens niet duidelijk zijn. Daarom leggen we het je graag uit. Het begint natuurlijk met het selecteren van een product dat je wilt kopen en daarna…
Selecteren van je product
Maak je keus uit de diverse opties.
Je kunt vervolgens kiezen voor een eenmalige aankoop of een abonnement.
In dit deel van de beschrijving gaan we ervanuit dat je een eenmalige aankoop wilt doen.
Advies: maak het jezelf gemakkelijk en kies voor een abonnement. Krijg je nog korting ook!
Selecteer het gewenste aantal en klik op de knop ‘Toevoegen aan winkelwagen’.
Je kunt nu andere producten selecteren en toevoegen. Of verder gaan naar het afronden van je bestelling.
Vul je winkelwagen
Nu kun je naar hartenlust koffiebonen toevoegen aan je winkelwagentje.
Je ziet in het menu aan de bovenkant van de website het aantal producten en het totaal bestelbedrag staan.
Klik op het bedrag of het icoontje van de winkelwagen om een overzicht te zien van de inhoud.
Deze wordt weergegeven in een popup aan de rechterkant van het scherm.
Je kunt nu kiezen voor ‘BEKIJK WINKELWAGEN’ of ga direct naar ‘AFREKEN’.
Bekijk winkelwagen
Met de optie ‘BEKIJK WINKELWAGEN’ kun je wijzigingen aanbrengen aan de inhoud van jouw winkelwagen.
Je kunt hier de inhoud van de winkelwagen aanpassen:
- Verwijderen van producten: door op het kruisje voor het product te klikken.
- Aantal stuks aanpassen: in het veld in de kolom ‘Aantal’ kun je het aantal aanpassen.
- Alsnog kiezen voor een abonnement: selecteer te gewenste periode in de kolom ‘Prijs’.
Let op: Zodra je het aantal of de abonnementsvorm hebt aangepast moet je wel even klikken op de knop ‘TOEPASSEN’.
Heb je een coupon code? Dan is dit het moment om deze in te vullen.
Hierna ga je verder naar de betaling: ‘GA DOOR NAAR BETALEN’.
Afrekenen / betalen
Op de afrekenpagina dien je alle noodzakelijk informatie in te vullen voor de facturatie, verzending en betaling.
Heb je al een account op onze site, dan kun je alsnog ervoor kiezen om in te loggen zodat je niet alle gegevens opnieuw hoeft in te vullen.
Heb je geen account, dan kun je ervoor kiezen alsnog een account te maken. Zie ook ons pagina over hoe je kunt omgaan met jouw account.
Standaard zijn de facturatie- en de aflevergegevens hetzelfde. Je kunt er echter voor kiezen om een afwijkend verzendadres op te geven.
De factuur ontvang je per mail. Er zit dus geen factuur bij de verzending. Als je een account hebt, dan kun je altijd later nog je factuur terugvinden op onze site.
Indien je zakelijk besteld, vergeet dan niet om je bedrijfsnaam op te geven. Deze staat ook op de factuur.
Heb je alle gegevens ingevuld? Dan kun je je bestelling afronden door een betalingsmethode te kiezen:
- iDeal. Dit is de betaalmethode die wij je adviseren. Je wordt doorverwezen naar een pagina van jouw bank waar je de betaling dient te voltooien.
- PayPal. We bieden ook de mogelijkheid om met PayPal te betalen.
- Creditcard. Naast PayPal en iDeal bieden we de mogelijkheid om met een creditcard te betalen.
- Bancontact. Voor onze Belgische klanten bieden we ook Bancontact aan. Deze optie is alleen beschikbaar als je in de factuurgegevens België als land hebt geselecteerd.
- Directe bankoverschrijving. Naast alle overige opties kun je ook het bestelbedrag aan ons overmaken. In het bevestigingsscherm, nadat je de bestelling hebt voltooid, staan alle gegeven voor de betaling.
Hierna klik je op ‘BESTELLING PLAATSEN’. Je wordt nu doorverwezen naar een pagina om jouw bestelling te betalen, dit is afhankelijk van de door jou gekozen optie.
Is jouw bestelling gelukt? Dan krijg je een pagina met een bevestiging. Je krijgt ook een mail met een bevestiging.
Nadat we jouw betaling hebben ontvangen, gaan we aan de slag met jouw bestelling.
Ons intern proces op hoofdlijnen
Jij hebt jouw deel van het proces gedaan: je hebt koffiebonen besteld! Nu is het onze beurt.
Een à twee keer per maand verwerken we alle bestellingen.
We controleren de bestellingen. Mochten er onduidelijkheden zijn, dan nemen we contact met je op.
We hebben een beperkt aantal koffiebonen in ons assortiment. We gaan alle bestelde soorten koffie achter elkaar verwerken. Dat betekent dus dat als jij 3 verschillende koffiebonen hebt besteld, de ene op maandagochtend en de ander ‘s middags gebrand kan worden.
Het brandproces neemt ongeveer 2 tot 3 dagen in beslag. We branden namelijk in kleine batches.
Na het branden laten we de koffiebonen een tijdje rusten, één à twee dagen. Daarna maken we alle bestellingen in orde.
Circa 5 werkdagen nadat we jouw bestelling hebben verwerkt, gaan de bestellingen bij ons de deur uit.