Klantenservice

Wij houden niet van kleine lettertjes. We willen graag duidelijk zijn. Lees daarom onze Privacy statement en retourbeleid.
Wil je niet de hele tekst lezen? Dat begrijpen we. Daarom hebben we de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet.

klantenservice

  • De verpakking is beschadigd, wat nu?

    Wij vinden het altijd heel vervelend als de verpakking beschadigd bij onze klanten aankomt. Helaas kan het wel eens gebeuren dat tijdens het transport iets misgaat. Als alleen de doos beschadigd is, maar de koffieverpakking niet, dan mag je er vanuit gaat dat jouw koffiebonen helemaal oké zijn. Is er echter een zak met koffiebonen gescheurd? Dan krijg je gewoon nieuwe bonen. Kijk vooral even naar onze pagina over ons retour beleid (link).

     

  • Is het mogelijk een andere vervoerder te selecteren?

    Wij werken samen met DPD. Het is voor ons niet mogelijk om per zending een andere transporteur of koerier te selecteren.

  • Kan ik mijn bestelling afhalen?

    Het is helaas niet mogelijk om de bestelling af te halen. Wij werken met DPD om de koffie zo efficiënt mogelijk te leveren. Zodra de koffie het afleverproces in gaat ontvang je een bericht van DPD. Daarop staat een Track and Trace code zodat je de zending kunt volgen. Eventueel is het mogelijk om bij DPD een ander adres op te geven.

  • Kan ik mijn bestelling ongedaan maken?

    Zolang je nog niet hebt betaald, dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Nadat je de bestelling definitief hebt gemaakt, dan is het erg lastig om deze nog ongedaan te maken.

    Zodra je namelijk hebt betaald op onze website, zal de bestelling automatisch naar de koffiebranderij worden gestuurd. Ook al heeft ons proces veel handmatige stappen, juist het bestelproces hebben we zo efficiënt mogelijk proberen te maken. We werken liever aan de koffie dan aan de administratie namelijk.

    Mocht je na het definitief maken alsnog twijfelen over je keuze, stuur ons dan gewoon een bericht. We beloven niets, maar willen altijd in overleg met jou bepalen hoe we dit het beste kunnen oplossen. Om met ons in contact te komen kun je het beste even op onze contact pagina kijken.

  • Ik wil één koffieboon eens per maand en een ander eens per twee maanden, kan dat?

    Ja hoor, dat is heel goed mogelijk. Je kunt meerdere abonnementen onder jouw profiel toevoegen.

    Abonnementen met verschillende termijnen worden sowieso aparte abonnementen.

    Je kunt ook per abonnement de betaalwijze en het adres aanpassen.

  • Kan ik mijn abonnement pauzeren?

    Ja, dat kan. Het kan natuurlijk voorkomen dat je even je eigen voorraad wilt opmaken of dat je tijdens je vakantie het abonnement wilt pauzeren.

    Via ‘mijn abonnementen’, dat beschikbaar is in jouw account instellingen, kun je je abonnement annuleren. Zodra je deze optie kiest, wordt het abonnement feitelijk gepauzeerd. Je kunt het een volgende keer gewoon weer activeren via hetzelfde menu.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn koffiebonen thuis ontvang?

    Hou rekening met 4 tot 5 werkdagen tussen jouw moment van bestellen en het ontvangen van de koffie.

    In ons proces staat de kleinschaligheid centraal. Van kleinere koffieplantages tot het branden in kleine batches. Hierdoor kunnen we de kwaliteit garanderen. Het gevolg is echter dat we niet elke dag alle koffiebonen kunnen branden.

  • Kan ik mijn abonnement aanpassen?

    Ja, je kunt een lopend abonnement altijd aanpassen.

    Log in op onze website en ga naar ‘mijn account’. Daar kun je kiezen voor ‘Mijn abonnementen’. Hier kun je:

    • de hoeveelheden aanpassen,
    • een abonnement beëindigen,
    • eerdere leveringen bekijken of
    • het afleveradres aanpassen

    Wil je een ander product aan een bestaande abonnement toevoegen? Ga dan naar de product pagina van het koffiebonen die je wilt toevoegen aan een bestaand abonnement. Kies de bestel frequentie en selecteer ‘Toevoegen aan jouw bestaand abonnement?’

  • Kan jullie verpakking door de brievenbus?

    Nee, wij hebben ervoor gekozen om geen ‘brievenbus koffiebonen’ te leveren. We realiseren ons dat het makkelijk lijkt, maar wij hebben er bewust voor gekozen om dat niet doen. Aan dit besluit liggen meerdere redenen ten grondslag.

    Wij gaan bewust om met ons product en onze ecologische footprint. Waarom zeggen we dat zo? Welnu, in de verpakking die door de brievenbus past zit 250 gram koffie. Mits goed verpakt, bijvoorbeeld in onze verpakking met versventiel, is de koffie maanden houdbaar zonder enig kwaliteitsverlies. Waarom laten we dan de postbode lopen voor 250 gram, terwijl je ook 2x 250 gram kunt bestellen. Uit oogpunt voor onze kwetsbare leefomgeving vinden we dat een belangrijk besef.

    Daarnaast zijn onze koffiebonen vers gebrand. Tot enkele dagen na het brandproces komen er heerlijke aroma’s uit de koffie. Onze verpakking heeft een versventiel waardoor deze gassen de verpakking kunnen verlaten en zuurstof geen kans geven om bij de koffiebonen te komen. Hierdoor blijven de koffiebonen lekker lang lekker. Hierdoor heeft de koffie wel ruimte nodig om deze gassen kwijt te kunnen. In een krappe verpakking die door de brievenbus kan ontbreekt deze ruimte. De combinatie van verse koffiebonen en brievenbus verpakking staan op gespannen voet met elkaar. Wij gunnen onze koffiebonen de ruimte.

    We willen ook graag weten waar ons product is. Bij brievenbuspost zijn we het overzicht in het proces kwijt zodra jouw koffiebonen in de post zitten. Bij pakketpost geven we je een track and trace code zodat je weet wanneer jouw koffiebonen worden afgeleverd.

    Tenslotte is het ook economisch. De portokosten van de brievenbus verzending bedragen ruim €4,00 (voor maximaal 250 gram). Versturen wij twee pakjes van 250 gram, dan kost dat €4,99. Met andere woorden, pakketpost is gewoon goedkoper voor jou.

    We hebben niet voor niets ‘Conscious coffee’ als slogan.

  • Kan ik een abonnement bij jullie afsluiten?

    Ja, natuurlijk! Gemak dient de mens. Nooit meer zonder heerlijke koffiebonen en nooit meer tijd hoeven besteden om te bestellen.

    Bij je bestelling kun je aangeven of je de koffiebonen eenmalig of periodiek in een abonnement wilt ontvangen. Je kunt kiezen voor eens per maand of twee maandelijks.

    En je zit helemaal nergens aan vast. Je kunt op elk gewenst moment het abonnement aanpassen of laten eindigen.

    Omdat je graag willen bedanken voor een abonnement krijg je 10% korting op elke levering via het abonnement.

     

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan vooral contact met ons op.

Contact