Retourbeleid

Wij zijn trots op onze koffie. Een van onze grootste motivaties voor Cobra Coffee is de passie voor koffie. Wij willen deze passie met jou delen en willen daarom dat jij tevreden bent over jouw koffie. Als je niet tevreden bent, dan vinden we dat erg spijtig en zullen dat zo goed mogelijk proberen op te lossen. Het kan natuurlijk gebeuren dat de bestelling niet aan je verwachting voldoet. Op deze pagina vind je informatie hierover.

Wettelijk herroepingsrecht

Koffiebonen

Onze koffie wordt speciaal voor onze klanten en per bestelling gebrand, verpakt en verzonden. De bonen hebben, eenmaal gebrand, een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom eigenlijk niet geretourneerd worden. Het wettelijke herroepingsrecht is daarom op onze koffiebonen niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling in principe definitief. Wil je ze toch om wat voor reden dan ook retourneren, neem dan even contact met ons op voor overleg. Een tevreden klant is voor ons heel wat waard, dus we zullen altijd kijken of we je tegemoet kunnen komen.

Overige producten

Op dit moment bestaat ons assortiment voornamelijk uit koffiebonen. Wel zijn we van plan om ook andere artikelen te gaan toevoegen. Op dit moment hebben we bijvoorbeeld al wel een toffe jutezak te koop. Voor dit soort artikelen geldt een ander, soepeler retourbeleid dan voor de speciaal gebrande koffiebonen:
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor jouw rekening. Deze kosten bedragen circa €6,75 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Cobra Coffee geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht moet je eerst contact met ons opnemen via info@cobracoffee.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Beschadigde verpakking

Onze koffie wordt met veel zorg verpakt en verzonden. Wij verpakken de zakken met koffiebonen nieuwe stevige kartonnen dozen. Deze kunnen tegen een stootje. De koffiebonen zelf zitten in stevige zakken die ook niet zo snel kapot gaan.

Echter, tussen onze bewerkingen en jouw koffiemachine zitten enkele stappen waar het eventueel mis kan. Mocht je een beschadigde verpakking ontvangen, neem dan direct contact met ons op: info@cobracoffee.nl of vul het formulier op onze contactpagina in (link).

Is alleen de doos waarin de koffiezakken verpakt zijn beschadigd, maar zijn de koffiezakken zelf onbeschadigd. Dan mag je er vanuit gaan dat koffiebonen nog opperbest zijn. Zijn de zakken met daarin de koffiebonen echter opengescheurd, dan zullen we je onverwijld nieuwe koffiebonen toesturen. Uiteraard is dat zonder kosten!

Omdat we onze dienstverlening constant willen optimaliseren, willen we je wel vragen om een foto van de beschadigde verpakking(en) naar ons te mailen.